dilluns, 8 de desembre del 2008



ELS TRAMVIES
Els tramvies sempre em porten records de la meva infantesa. A mi particularment em traslladen als meus deus anys, quan vaig començar anar al col.legi de les monges, al carrer Aragó. Per a mi una experiència totalment nova, jo camviava,d'anar a un col.legi de barri de nens i nenes a un que solsment anaven noies i ademès amb uniforme i per acabar-lo d'arrodonir de monges...
Cada matí abans de les vuit hores, jo agafava el tramvia (22-23-24) que baixaven pel carrer Gran de Gracia, aleshores es deia carrer Salmerón, i comprava un bitllet de quatre viatges, que crec recorda costava 1,20 pessetes, que em venia un cobrador, aleshores hi havia cobrador als tranvies i els autobusos, assegut amb un banquet de fusta que quan s'aixecava es plegava, i un petit mostrador on tenia els diferents tacós de bitllets, el de quatres, dos i un viatges. El de quatre i dos es venien abans de les vuit, jo comprava el de quatre viatges i m'anava tota contenta al col.legi.
Les altres vegades que agafava al tramvia durant el dia ensenyava el bitllet al cobrador i em posava un segenlls conforme feia el viatge, així de dilluns a divendres.
Recordo tramvies que eren de dos vagons i uns altres que eren de un sol vagó, semblants al trambia Blau del Tibidabo, la gent moltes vegades anava penjada als marxapeus. Quins records!!! De una ciutat que camvia dia a dia i on sembla que tornaran als tramvies.